1399-10-16 12:16
914
0
72481
نماینده مردم گرگان و آق قلا وعده داد؛

پایان خوش پتروشیمی گلستان/ 10محور اصلی توسعه استان/آب شیرین کن در راه گلستان

نماینده مردم گرگان آق قلا گفت: گام های موثری در حوزه پتروشیمی برداشته و مشکلات حقوقی که بر سر راه وجود داشت مرتفع شده است.

به گزارش گلستان ما؛ غلامرضا منتظری  ظهرامروز دراولین نشست خبری خود با خبرنگاران که در کانون طه گرگان برگزارشد ، اظهار کرد: انتظار مردم از مجلس بسیار بالا است و همه دوست دارند که مشکلاتشان توسط آن حل شود، مقام معظم رهبری نیز مجلس یازدهم را "مجلس امید و انتظار" نامیدند و قطعا این منویات مقام معظم رهبری در مجلس  با روحیه جهادی عملی می شود.

وی افزود: دغدغه مهم نمایندگان پاسخگویی به معیشت  مردم است و معتقدم با ترکیب نمایندگان جوان و چهره های  با تجریه مجلس یازدهم بتوانیم به دغدغه های مردم رسیدگی کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با نگاه پاک دستی و امانت انگاری به کرسی مجلس می نگرد، تصریح کرد: به نمایندگی مجلس شورای اسلامی با نگاه طعمه و سودجویی نگاه نمی کنم، همان ایام گفتم زیپ جیبم را می‌بندم تا شمشیر زبانم در غلاف نماند تا شفاف و صادقانه مباحثم را مطرح کنم و برعهد و برنامه های خود پایبند خواهم ماند .

منتظری ایجاد پارلمان محلی در دفتر نمایندگی خود را برای ارتباط عمیق و دقیق تر با مشکلات مردم برشمرد و افزود: با ایجاد شبکه رابطان در روستاها و شهرها مردم می توانند مشکلاتشان را بصورت مستقیم با ما درمیان بگذارند و از طرف دیگر از همه احوالات مردم و خبرهایشان در کنارشان خواهیم بود و به صورت مجازی نیز دسترسی هایی را قرار دادیم.

وی ادامه داد: علاوه بر گرگان و آق قلا در شهرستان انبارالالوم هم دفتر نمایندگی برای ارتباط بیشتر با مردم نجیب ترکمن افتتاح کردیم.

منتظری در ادامه توضیح داد: مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی گلستان تاکنون بالغ بر 30سازمان و وزارتخانه حضور یافته و در زمینه مشکلات استان رایزنی کرده است و با استاندار نیز ارتباط دوسویه و مستمر داریم.

 10محور اصلی توسعه استان

وی اضافه کرد: در نشست با استاندار گلستان 10 محور اصلی توسعه استان را مورد بررسی قرار دادیم و تصمیم بر این شد اولویت های پیگیری های ما باشد که تعیین تکلیف پروژه پتروشیمی، منطقه آزاد تجاری ، تقویت زیرساخت های بهداشت و درمان،گسترش صنایع تبدیلی،توسعه گردشگری ، احیای خلیج گرگان و مسال زیست محیطی،سد نرماب و سد شصتکلاته  از جمله آنها است.

منتظری درباره پروژه پتروشیمی، گفت: گام های موثری ر این حوزه برداشته شده و پایان روشنی را برای این پروژه متصورهستم . مشکلات حقوقی در این زمینه وجود داشت که دغدغه اش برطرف شده و ان شالله همه مسائلش حل خواهد شد و 3 هزار فرصت شغل ایجاد خواهد کرد.

ایجاد منطقه آزاد با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام

نماینده مردم گرگان و آق قلا گفت:ایجاد منطقه آزاد تجاری را با سفر خاندوزی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  به گلستان بررسی کردیم ، منتظر رای مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم  که با صدور مجوز آن بتوانیم با ایجاد منطقه تجاری در استان رونق تجارت و روابط با آسیای شرقی را تجربه کنیم و سهمی در کمک اقتصادی به استان و کشور  و مقاومت در برابر تحریم داشته باشیم.

وی ایجاد صنایع تبدیلی در استان را یک ضرورت دانست و یادآورشد: استان گلستان گرفتار خام فروشی است و اگر زنجیره تولید و صنایع و ..  به هم گره بخورد شاهد شکوفایی و توسعه استان خواهیم بود.

گردشگری استان گلستان پشتوانه مهمی در برابر تحریم ها

منتظری گردشگری استان گلستان را پشتوانه مهمی در برابر تحریم ها برشمرد و اذعان کرد: حوزه گردشگی و میراث فرهنگی  در استان گلستان از ظرفیت بالایی برخوردار است و می تواند سهم بزرگی از تجارت ناچیز بین الملل کشور ایفا کند. مجمع نمایندگان در این باره با وزارت گردشگری و .. رایزنی هایی را انجام داده است.

وی درباره احیای خلیج گرگان هم بیان کرد: این مسئله زیست محیطی، سد نرماب و سد شصتکلاته  را با  استاندار گلستان درمیان گذاشتیم و ان شالله با کمک ایشان گره مشکلات را بازکنیم. در این مورد پیگیری هایی را انجام دادیم.

آب شیرین کن در گلستان

منتظری متذکرشد: در حوزه تامین آب در استان به نظر می رسد باید به شیرین کردن آب مبادرت کنیم.

وی با اشاره به وظیفه قانون گذاری نمایندگان، بیان کرد: معتقدم در حوزه نظارتی نمایندگان ادوارمجلس خوب عمل نشده و کارنامه قابل قبولی نداشتیم  لذا مدلی را به مجلس پیشنهاد دادیم که برگزیده جشنواره شهید مدرس شد.

 نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی زهکشی اراضی کشاوری در استان  از برنامه های خوب دولت تدبیر و امید در ارتقای کیفیت خاک برشمرد .

منتظری همچنین از پیگیری ارتقای چند روستا برای تبدیل شدن به شهر خبرداد و گفت: روستای عطاآباد با توجه به قابلیت های آن در این حوزه قرار گرفته است.

وی پیگیری پروژه شهربازی، آغاز ترمیم راههای غیر استاندارد جاده آق قلا-بندرترکمن،، اخذ مجوز ساخت شصت کلاته، روشنایی جاده کمربندی گرگانف ایجاد دهکده بوم گردی در گرگان، ادامه ساخت مجتمع فرهنگی واقع در صیاد شیرازی با کمک شهرداری گرگان, تجهیز مجتمع فرهنگی بهارستان تا پایان سال، ایجاد مرکز کانون های آفرینش،  احیا دیوار تاریخی گرگان، ساخت بیمارستان طالقانی،  تقویت  و ارتقا بیمارستان آق قلا و مجوز ساخت درمانگاه در این شهرستان، پیگیر یهای مستمر حوزه های ورزشی و اخذ مجوزهای ساخت و سالن و .. در حوزه ورزش  و پیگیری های حوزه آموزشی از جمله پیگیری های مجمع نمایندگان استان گلستان طی یک سال فعالیت بوده است.

منتظری در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: در بودجه 1400 اشکالاتی زیادی وجود داشت که وابستگی زیاد آن به نفت باعث می شد  انتظارات را برآورده نکند درمجلس کلیات آن تصویب شد اما با نشست سران سه قوه تصمیم بر این شد در کمیسیون تلفیق بودجه بررسی شود تا بازنگری در جزئیات آن صورت گیرد.

تقویت بودجه گلستان/گام خوب مجلس در طرح تعالی خانواده

وی ادامه داد: در نشست مجمع نمایندگان هم تصمیم براین شد که اعتبارات استانی را در بخش های مختلف تقویت کنیم. تا تلاش برای پیشرفت استان به ثمر بنشیند.

منتظری دربقاره طرح تعالی خانواده نیز بیان کرد: انتظارات در این زمینه بالا ست، خوشبختانه کمیسیون فرهنگی گام اول را خوب برداشته  و 9 کمیسیون تخصصی  باید ورود پیدا کنند و آثار پرخیر و برکتی را در حوزه جوانان، فرزندآوری و ..خواهد داشت.اصل جمعیتی  در بحث ازدواج به مصوبات درست عمل نشده  و دستگاه های مختلف به وظایف خود واقف نیستند .

وی درباره حوزه کتاب و رسانه ها هم که دغدغه  خبرنگاران بود، هم گفت: اصلاح قانون در حوزه کتاب و کتابخوانی لازم است و توجه به ارتقای فرهنگ کتابخوانی و ایجاد امکانات . یکی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی ناظر در نهاد کتابخانه ها منصوب شد  و موظف شد در این حوزه به مجلس گزارش دهد تا بتوانیم قانونی قابل اجرا تدوین کنیم.

آمادگی نشست با استاندار برای رفع دغدغه خبرنگاران را داریم

نماینده مردم گرگان و آق قلا درمجلس شورای اسلامی  بیان کرد: درحوزه مطبوعات نیز تلاش می کنیم که اصحاب رسانه  راحت تر فعالیت کنند و مجوزهای های درخواستی رسانه نیز به کسانی داده می شود که اولا در حوزه فعال باشند و هم بتوانند از نظر کیفی به فعالیت بپردازند . این آمادگی را هم داریم با حضور اعضای خانه مطبوعات طی جلسه ای با استاندار به مشکلات اهالی رسانه رسیدیگ کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.